loader image

Pozycjonowanie w Niemczech. 3 powody, dla których musisz to zlecić niemieckiej agencji

Pozycjonowanie Niemcy - agencja Tutoma.pl

Jeśli w najbliższej perspektywie czasu planujesz rozwój swojej działalności i wejście na rynek Niemiecki – prędzej czy później staniesz przed wyzwaniem związanym z prowadzeniem aktywnej promocji. Reklamy, która pozwoli zdobyć zaufanie przyszłych kontrahentów, dotrzeć do świadomości potencjalnych klientów, aż wreszcie zbudować rozpoznawalną markę, która będzie miała szansę na nawiązanie rywalizacji z konkurencją.

Jedną z takich form promocji jest SEO, inaczej nazywane pozycjonowaniem. Dzięki niemu Twoja witryna może zagościć w niemieckich wynikach wyszukiwania platformy Google, a co za tym idzie – konsekwentnie wspierać Twoją reklamę i jej docieranie do nowych odbiorców.

Z tego artykułu dowiesz się, dlaczego tak ważne jest, aby Twoim SEO na Niemcy zajęła się profesjonalna, a przede wszystkim niemiecka agencja marketingowa.

Oto 3 obszary, o które musisz zadbać, aby Twoja ekspansja na niemieckim rynku miała w ogóle sens.

Język – tego, jak komunikują się Niemcy nie uczą w polskich szkołach

Wiele polskich agencji świadczących usługi związane z pozycjonowaniem na rynku niemieckim, korzysta ze wsparcia polskich tłumaczy. Ma to oczywiście jeden duży plus, którym są stosunkowo niskie koszty tego rodzaju usług.

Z drugiej strony, musisz wiedzieć, że temu, czego uczą nas w szkołach daleko do tego, w jaki sposób faktycznie porozumiewają się ze sobą Niemcy. Dlaczego tak się dzieje? Podobnie, jak u nas, tak samo u naszych zachodnich sąsiadów, każdy tzw. land (niemiecki odpowiednik regionu), charakteryzuje się inną interpretacją języka. Istotną różnicą jest również kwestia gwary, jak i samego akcentu. To wszystko sprawia, że Polak, choćby i po ukończeniu wielu szkół i zdobyciu licznych certyfikatów, po prostu nie jest w stanie “wyłapać” wszystkich niuansów językowych, aby stanowić dla Niemców równoprawnego rozmówcę.

Właśnie dlatego tak ważne jest to, aby Twoim SEO zajmowali się profesjonaliści, którzy wychowali się, żyją i pracują na terenie Niemiec.

język niemiecki

Zagrożenia, jeśli tego nie zrobisz:

  • Twoje komunikaty będą brzmieć nienaturalnie.

Wyobrażasz sobie współpracę z firmą, której przedstawiciele posługują się językiem polskim w całkowicie niezrozumiały dla Ciebie sposób? No właśnie.

  • Narazisz się na śmieszność.

W najgorszym wypadku Twoi potencjalni klienci będą rozbawieni, ale na pewno nie skorzy do współpracy.

  • Twoja firma będzie postrzegana jako nieprofesjonalna.

A z takimi nikt nie chce robić interesów, nieprawdaż?

Niemiecka kultura – nawyki konsumenckie Niemców znacznie różnią się od polskich

To, co działa w naszym kraju (w tym zarówno komunikacja, jak i sposoby promocji), niekoniecznie sprawdza się na tzw. zachodzie. Istotną rolę w tym aspekcie odgrywają różnice kulturowe, których zrozumienie wymaga co najmniej kilku lat życia pośród Niemców. Najważniejsze z nich to:

  • Preferencje estetyczno-wizualne, które dostrzeżesz chociażby odwiedzając niemieckie strony internetowe (a następnie porównując je z polskimi odpowiednikami).
  • Sposób formułowania wypowiedzi, zgoła inny od tego, stosowanego w naszym kraju.
  • Podejście do terminowości oraz jakości, zarówno usług, jak i produktów – niemiecka solidność jest już wręcz legendarna.
  • I wiele, wiele więcej.

Znajomość tych różnic to jedno, ale umiejętność ich interpretowania i dostosowywania się do nich – to już zupełnie inna bajka. Stawiając na niemiecką agencję pozycjonerską zyskasz pewność, że Twoje działania promocyjne będą prowadzone tak, jak na niemiecki rynek przystało – solidnie, profesjonalnie i bezbłędnie.

Co, jeśli postąpisz inaczej?

Przede wszystkim zmarnujesz swój czas, który będzie Ci potrzebny do dokładnego poznania niemieckiej kultury i przyzwyczajeń. Czas, który mógłby zostać spożytkowany przez Ciebie w zupełnie inny sposób np. na rozwój firmy, zwiększenie jej zasięgów, czy po prostu generowanie coraz większych zysków.

rynek niemiecki marketing internetowy

Znajomość rynku, bo nikt nie zna niemieckich realiów lepiej niż sami Niemcy

Chodzi tu zarówno o zachowania samych konsumentów, potencjalnych konkurentów, a także ogólne trendy panujące w niemieckiej gospodarce.

Umiejętność ich obserwowania, interpretowania i “poruszania się”, wymaga bardzo dużych nakładów inwestycyjnych i mnóstwa czasu. No chyba, że postawisz na wsparcie specjalistów, którzy znają rynek od podszewki, wiedzą, jak na nim działać, a przede wszystkim jak skutecznie budować pozycję Twojej marki.

A co, jeżeli zrobisz to w inny sposób?

Stracisz mnóstwo pieniędzy. Nieznajomość zasad i warunków funkcjonowania niemieckiego rynku sprawi, że Twoje inwestycje nie zawsze będą trafione, a co za tym idzie – zamiast zysków, przyniosą Ci spore straty.

Dlaczego warto współpracować z niemiecką agencją SEO – podsumowanie

Perfekcyjna znajomość niemieckiego języka, kultury oraz rynku. Właśnie takimi umiejętnościami powinna cechować się prawdziwie profesjonalna agencja pozycjonerska, od której w dużej mierze będzie zależał sukces Twojej firmy na rynku niemieckim.

Pamiętaj, aby dokładnie zweryfikować jej możliwości, a także sprawdzić dotychczasowe portfolio. Ponieważ, poza straconym czasem i pieniędzmi, zły wybór może kosztować Cię utratę realnych szans. Perspektywy, na rozwój Twojej firmy i zdobywanie nowych rynków.

Jeśli chcesz mieć pewność, że pozycjonowanie Twojej strony na rynku DE znajduje się w rękach specjalistów – powierz to zadanie agencji Tutoma i po prostu skontaktuj się z nami 😉!

Wypełnij brief
i nawiąż współpracę

Poświęć maksymalnie 2 minuty, kliknij w boczny przycisk i uzupełnij krótki brief. W odpowiedzi prześlemy Ci doskonale dopasowaną ofertę pozycjonowania Twojej firmy za granicą.